mercoledì 15 febbraio 2012

Battle Report - Space Hulk - X Difesa




Missione molto particolare, dove i Marines devono piazzarsi e difendere una stanza dall'arrivo di ondate di Genoraptor. I Marines hanno poche munizioni e quindi non godono del Fuoco prolungato (colpiscono solo al sei) e le armi pesanti non possono tirare dalla stanza da difendere...

La missione rappresenta una bella variante sul tema, per una volta i Marine non devono scarpinare lungo la mappa ma piazzarsi a bloccare i Genoraptor.

Che sono tanti, tanti tanti... Il giocatore genoraptor inizia con tre blip, e ne aggiunge due a turno. Quando i blip finiscono per la seconda volta la partita termina e vince il Marine. Il Genoraptor vince se riesce a raggiungere la stanza e a eliminare la postazione tirando un sei in corpo a corpo.

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Very strange mission where the Marines have to hold and defend a room by the arrival of waves of Genestealers. The Marines have little ammunition and no longer have the Sustained Fire (hitting only with six), and heavy weapons can not shoot from the room to defend ...

The mission is a nice variation on the theme, for once the Marines do not have to trek across the map but lock himself in front of the Genestealers.

Which are many, many, many ... The player starts with three Genestealers blip, and adds two at turns. When the blip ends for the second time the game ends and the Marine claim victory. The Genestealers win if he can get to the room and eliminate the consolle with a melee attack.

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Questa volta inizio come Marines, e la prima fase della missione è veramente entusiasmante. I Marine non hanno modo di fermare i Genoraptor, sono troppi e arrivano da tutte le direzioni e i Marine li colpiscono solo al sei. E' una gara al massacro, in cui i Marines base devono veramente fare i numeri a colori, mentre i pezzi specializzati si posizionano per fare il massimo danno.

Personalmente sfrutto male il lanciafiamme, che muore dopo aver tirato solo due colpi, ma il resto fa abbondantemente il suo lavoro, tanto che dopo una uno scontro che non esito a definire epico arriviamo alla seconda fase, quella brutta, in cui la mia situazione è questa:

Cannone d'assalto in Allerta, Sergente con Martello in guardia, Sergente con spada e pistola in Allerta e Marine con Artigli fulmine in Guardia. La seconda parte è brutta perché il giocatore Marine non può più fare nulla, solo tirare dadi e sperare di fermare l'orda di Genoraptor. Osservo la pila di blip, ne restano solo cinque, posso farcela.

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This time, beginning as Marines, and the first phase of the mission is really exciting. The Marines have no way to stop the Genestealers, they are too many and come from all directions and Marine strike them only on six. It 's a race to the massacre, in which the Marines have to really do the best, while the specialized pieces are positioned to do maximum damage.

Personally, I don't used well the flamethrower, who dies after pulling only two shots, but the rest does his work thoroughly, so that after a fight that does not hesitate to call epic come to the second phase, that nasty, that my situation is this:

Assault cannon on Overwatch, Sergeant Hammer on guard, Sergeant with sword and pistol on Overwatch and Marine with Lightning Claws in the Guard. The second part is bad because the Marine player can not do anything, just throw dice and hope to stop the horde of Genestealers. I watch the pile of blip, there are only five, I can do it.

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Il Cannone d'assalto si comporta egregiamente, riesce a usare tutti i suoi colpi, ed elimina cinque genoraptor con il fuoco e perfino uno in corpo a corpo, prima dell'inevitabile fine. A questo punto tocca al Sergente con Martello tuono. Che muore al primo colpo. Di nuovo. Se non lo avessi visto con i miei occhi non ci avrei creduto...
Ad ogni modo il Sergente Lorenzo a questo punto oppone una strenua resistenza, alternando Allerta e In Guardia, ma non può fermare l'orda di Genoraptor. Tutte le speranze sono ora su Fratello Claudio, che accende gli artigli fulmine e muore al primo colpo. E vabbeh... con la strada spianata i Genoraptor distruggono la plancia di controllo e vincono la missione.

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The Assault Cannon behaves very well, can use all his shots and kills five Genestealers with fire and even one in melee, before the inevitable end. At this point it is up to Sergeant with Thunder Hammer. Who dies on the first try. Again. If I had not seen with my own eyes I would not have believed ...
However Sergeant Lorenzo at this point opposed a strenuous resistance, alternating Overwatch and on Guard, but can not stop the horde of Genestealers. All hopes are now on Brother Claudio, that turns the lightning claws and dies on the first try. Aw man... With the road cleared the Genestealers destroy the bridge control and win the mission.




Nuova partita a parti invertite, come Genoraptor riesco a eliminare la prima difesa dei Marine piuttosto velocemente, e anche se non riesco a cogliere al meglio le opportunità arriviamo alla seconda fase con il Sergente Martello tuono, il Sergente Lorenzo e Fratello Claudio in posizione. La mia seconda pila di Blip è appena iniziata, per cui non temo troppo, peccato che il Sergente Martello fa una vera strage eliminando qualcosa come dodici genoraptor di fila... Performance notevole, ma alla fine cade. Per mia fortuna il Sergente Lorenzo non riesce a replicare la prestazione di prima, e anche io passo e distruggo la consolle di comando. Notare che di nuovo Artigli fulmine muore al primo attacco...

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New playing at roles reversed, as Genestealers I crush the first defense of the Marine pretty quickly, and although I can not seize the best opportunities come to the second phase with the Thunder Hammer Sergeant, Sergeant Lorenzo and brother Claudio in place. My second stack of Blip is just beginning, so I do not fear too much, too bad that Sergeant Hammer is a real massacre for Genestealers eliminating some twelve in a row ... Performance great, but eventually falls. Luckily for me Sergeant Lorenzo is unable to replicate the performance of the first game, and also I go and destroy the control panel. Note that the again lightning claws dies in the first attack .


Questa missione mi ha colpito per la netta distinzione in due fasi, la prima veramente bella e interessante, quando i Marine si battono per tenere la posizione, facendo pagare a caro prezzo ogni metro che i Genoraptor guadagnano. La seconda semplicemente noiosa, il giocatore Genoraptor accumula qualche modello e poi assalta. Il problema è che è difficile renderla diversamente. L'equilibrio della missione è ottimo, il Genoraptor sa che arriverà ad assaltare l'ultimo corridoio, e il Marine deve farcelo arrivare con meno turni di gioco possibili utili alla causa... D'altronde la posizione dei modelli è tale che il giocatore Marine riesce a piazzare sicuramente almeno due modelli buoni nel corridoio finale, e poi deve gestire le entrate. Il fatto di colpire solo al sei rende i corridoi increbilmente corti, e i Marine che nelle partite precedenti avevano la sicurezza di tenere botta si trovano a essere a corto di opzioni.

Ok, ancora due, e dalla prossima partita arriva il Signore della Nidiata!

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This mission was impressive in the clear division into two phases, the first really beautiful and interesting, when the Marines are fighting to hold the position, making them pay dearly for every foot that the Genestealers gain. The second simply boring, the Genestealer player accumulates some models and then attacked. The problem is that it is difficult to make otherwise. The balance of the mission is great, the Genestealers will know who to attack the last corridor, and the Marine must let us get less rounds possible profits to the cause ... Besides the position of the models is that the player manages to place Marines certainly have at least two good models in the final corridor, and then must manage the revenue. The fact that we only hit on six make corridors increbilmente shorts, and the Marine who had previous games in the assurance that you hit are found to be short of options.

Ok, two more, and the next game comes the Swarmlord!

10 commenti:

  1. Dai che sei quasi arrivato al XII :D

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  2. I like the first mission because it's hopeless but you could have a league as to how many genestealers you can kill in that mission every time......

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    1. I like it too, but hey I've paid for all of them, so I have a moral duty to play all! :D

      At least once!

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  3. "I like it too, but hey I've paid for all of them, so I have a moral duty to play all! :D

    At least once!"

    So true! :)

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  4. A good aproach! You can not just dismiss it if you have not tried it.

    At least once....

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    1. I don't want to dismiss it, I like Space Hulk, but you know what happened?

      When you play with people never played you should choose a simple, iconic missions. The first is a good choice. The risk is that you end up playng always the same missions...

      For example I never played the next missions, I can't wait! :D

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  5. That sounds like a fun game for the Space Marines if you just go in with the idea that you are going to lose, let's see how many you can take with you.

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    1. I think Space Marine can Win, otherwise there is a design flaw. XD

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